Våra skolor

RIG Falköping

Är volleyboll din passion? Vill du bli en elitspelare i volleyboll och/eller beachvolley? Vill du hänga med på en exklusiv och intensiv volleybollresa? Då är Riksidrottsgymnasiet i Falköping något för dig!

Med lokaler och resurser anpassade för volleyboll och beachvolley får eleverna en unik möjlighet att utvecklas mot internationell elit. Vårt dedikerade och erfarna tränar- och supportteam jobbar hårt och målmedvetet för att utveckla och stötta talangerna

Träningsanläggningen med gym, utomhusplaner och hallar för volleyboll och beachvolley, skolan med matsalen samt elevboendet; allt ligger inom fem minuters promenad. Närheten skapar fantastiska förutsättningar för eleven och är en grundsten i RIG-konceptet, med målet att skapa en inspirerande och stimulerande miljö som gynnar både idrottslig satsning och gymnasiestudier

Mer information om RIG Falköping

NIU-skolorna

Celsiusskolan, Uppsala

På NIU volleyboll ger vi chansen till extra träningstimmar inom både volleyboll och fysträning för att utveckla nästa generations volleybollspelare. Genomtänkt träning ska utveckla dig som elev tekniskt och taktiskt samtidigt som vi bygger upp kroppen, utan att kompromissa på skolarbetet. Celsiusskolan och NIU/LIU volleyboll är den perfekta kombinationen för att utveckla dina egenskaper i en stöttande och rolig miljö!

Mer info: Celsiusskolan, Uppsala

Falkenbergs Gymnasieskola

Om du tror att det är viktigt att träna mycket, för att du ska ha goda möjligheter att nå dina mål, kan NIU på Falkenbergs gymnasieskola var stället för dig. Vi har en historia av att träna mycket och strukturerat, både när det gäller fysträning och bollträning, där vi under åren har slussat ut många spelare som nått både svensk och internationell elit, men även landslag.
Välkommen att söka till oss du med!

Mer info: Falkenberg Gymnasieskola

Lindeskolan, Lindesberg

Lindeskolan ligger naturnära och centralt med några timmar till de flesta stora orter i Sverige. Med en idrottssatsning hos oss väljer du bland 11 nationella program som öppnar för drömmar som tex kock eller läkare. Hos oss blir det ofta en god gemenskap eftersom många olika idrottare bor och tränar på skolområdet. Det är mycket viktigt att du får bra stöd och känner trygghet i dina studier, men vi jobbar också hårt för att
man får växa i att ta ansvar.

Mer info: Lindeskolan, Lindesberg

Maja Beskowgymnasiet, Umeå

Umeå Elitidrottsgymnasium har lång erfarenhet av att kombinera idrott och studier och är Sveriges näst största skola inom elitidrottsutbildningar. Året runt kombinerar vi volleyboll med beachvolley och tränar tre pass per vecka under skoltid, de teoretiska ämnena läser du tillsammans med övriga idrottare.

Mer info: Maja Beskowgymnasiet, Umeå

Polhemsskolan, Lund

Polhemskolan är Sveriges största gymnasieskola med cirka 2600 elever. Det gör skolan till en av de största mötesplatserna för ungdomar! På Polhemskolan har vi utbildat duktiga idrottare i över 25 år. Vi erbjuder vi dig utmärkta träningsförhållanden i kombination med studier i toppklass. Vår duktiga skolpersonal brinner för att din skolsituation ska bli så bra som möjligt!

Mer info: Polhemsskolan, Lund

Sandagymnasiet, Jönköping

Sanda Idrottscentrum bedriver utbildning i Specialidrott på skoltid som en del av din gymnasieutbildning. Vår verksamhetsidé är att erbjuda dig en miljö där du kan kombinera gymnasiestudier med din idrott på alla nivåer. Våra träningstider är väl anpassade till din övriga skoldag.

Mer info: Sandagymnasiet, Jönköping

Sannarpsgymnasiet, Halmstad

På Sannarpsgymnasiet har vi en lång erfarenhet av att bedriva idrottsutbildningar. Vi har utmärkta träningsförhållanden både i våra egna lokaler och på Halmstad Arena, som ligger alldeles intill skolan. Våra volleybollinstruktörer är välmeriterade och vi har ett nära samarbete med Hylte/Halmstad Volley. På Sannarpsgymnasiet har du flera gymnasieprogram att välja mellan, och vi hjälper dig att lyckas med både dina studier och din volleyboll. Välkommen till oss!

Mer info: Sannarpsgymnasiet, Halmstad

Solna Gymnasium

NIU Solna är en av landets största och mest framgångsrika NIU skolor när det kommer till studier och idrottsutveckling mot elit. Skolan erbjuder 8 NIU idrotter i kombination med Ekonomi, Juridik, Samhäll, Beteende, Natur samt Barn och Fritidsprogrammet. NIU Volleyboll samverkar med hela Stockholmregionen och har Sollentuna VK som samarbetsklubb.

Mer info: Solna Gymnasium